Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The asymmetric dominance effect: Three-attribute phantom alternative at play
Žofák, Petr ; Matoušek, Jindřich (vedoucí práce) ; Klinger, Tomáš (oponent)
V této práci zkoumám efekt asymetrické dominance u hypotetického spotřebitelského výběru. Hlavním cílem této práce je zjistit zda asymetricky dominovaná nedostupná alternativa (fantom návnada) může způsobit změnu preferencí ve prospěch zvolené cílové možnosti, která nad ní dominuje v případě, kdy předměty volby jsou definované třemi číselnými atributy. Doposud se výzkum spotřebitelského výběru zabýval jen efektem asymetrické dominance způsobeným fantom návnadou v případech využívající dvojatributní předměty výběru. Vedlejší cíl této studie je zjistit zda stejná, ale dostupná trojatributní návnada vyvolá podobný efekt asymetrické dominance jako nedostupná návnada. Také zkoumám rozdíly v podílech vybraných předmětů výběru mezi dvěma případy, oba využívající dva předměty výběru definované v jednom případě dvěma a ve druhém třemi atributy, kde třetí odlišovací atribut slouží k navození představy číselně vyjádřené spotřebitelské zpětné vazby na předměty výběru. Pro tyto účely jsem na bezplatných internetových stránkách sloužících pro tvorbu průzkumů navrhl experiment ve formě online dotazníku, který byl vyplněn účastníky prostřednictvím internetu. Zjistil jsem významný efekt asymetrické dominance vyvolaný přítomností fantom návnady. Žádné změny preferencí nebyly pozorovány v případě dostupné návnady. Statistická...
The Consumer Choice in the E-Commerce Environment
Pražáková, Hana ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Jánský, Ivo (oponent)
Bakalářská práce Spotřebitelský výběr v on-line prostředí analyzuje faktory, které působí na loajalitu zákazníků elektronických obchodů. První část práce popisuje současnou situaci na trhu elektronické komerce v České republice. Druhá část pak rozvíjí koncepty, kterými se zabývá teorie zákaznického chování a marketingových taktik prodejců v on-line prostředí. Třetí praktická část navazuje na teoretické poznatky a s jejich pomocí autorka vytváří empirický model, kde zkoumá, jak behaviorální loajalita zákazníků závisí na spokojenosti s posledním nákupem na daném elektronickém obchodu, na marketingových taktikách prodejce a na dalších individuálních charakteristikách prodejce i nákupčího. Spokojenost s posledním nákupem se ukázala být důležitým determinantem zákaznického chování. To, s jakou pravděpodobností se zákazník při dalším nákupním rozhodování obrátí na stejného prodejce, závisí také na stáří daného elektronického obchodu a na preferencích jednotlivce. Jednotlivci, pro něž je při rozhodování velmi důležitá cena výrobku, mají tendenci být méně loajální. Jednotlivci, kteří preferují věrohodného prodejce při nákupu, mají větší pravděpodobnost, že budou v budoucnosti loajální. Naopak se neprokázalo, že marketingové taktiky mají vliv na behaviorální loajalitu zákazníků. V poslední části je...
Comparison of the three utility functions and their application to various aspects of consumer behavior
Mišuráková, Mária ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Bobková, Božena (oponent)
Merať úžitok človeka z bohatstva a na základe toho predpovedať jeho chovanie sa pokúšali viacerí ekonómovia. V práci popisujem tri takéto modely - teóriu očakávaného úžitku, prospektovú teóriu a teóriu maximalizácie pravdepodobnosti ekonomického prežitia. Na základe experimentu sa snažím zistiť, ktorý z nich najlepšie zodpovedá realite. Pre tento účel som navrhla ekonomickú hru skúmajúcu rozhodovanie ľudí v rizikových situáciách, ktorú som zrealizovala so skupinou žiakov strednej školy. Ako najvhodnejšia reprezentácia ich chovania sa javí konvexná úžitková funkcia podľa teórie očakávaného úžitku. Z nej vyplývajúci sklon k riziku si vysvetľujem faktom, že experiment prebehol v laboratórnych podmienkach.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.